Jump to content
liz

dootv.tv

Recommended Posts

is anyone having trouble streaming videos from the site after they updated to flash video player 10 or updated their site? i can't and i'm irritated lol. plz help.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeah you need a program that dls flash to get their vids. i think some of their older vids are still wmv tho but everything new is flash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow if anyone hadn't notice dootv posts their lakorns now one hour earlier than regular... not sure if one hour or two hours earlier but I've been checking out one hour earlier than before and its there. Normally JSRS will update at 1am here but now its midnight, while like Prime Time lakorns are updated at 4am here its now 3am, WOW thats great I can record evening lakorns even earlier and get my sleep ^^ Daylight savings will at least be less painful, back to 1am and 4am LOL but better than 2am and 5am *yawn*

Share this post


Link to post
Share on other sites

i was wondering how do you guys download the flash from dootv? what program do you use?

i've switched over as thaitv has pretty much dwindled down to almost nothing now, i usually use orbitz but for some reason it can't locate the embedded flash file to be downloaded

thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

not sure if all you guys have known this "trick".

dootv now compresses all video clips to a 16:9 ratio, in spite of the original ratio is 4:3 in most cases. Guess they do so to "fit in" to the youtube player window (which is really stupid...).

Anyway the downloaded clips will be very "fat". So here's the easy way to recover it.

use "flv converter" software (you can easily find it online, open sources, around 5M installation file), choose "convert to MP4", use the setting "4:3 screeen ratio" and a proper video bitrate (for most cases, a 1Mbps bitrate is good enough, cuz most video they record are with this bitrate or even lower. Then convert it.

The converted file will be about 2 times bigger thought, mainly due to the format difference between flv and mp4, but you can compress it into your desired format later with other tools.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeah i notice they cut it off too. the only thing i hate about converting is the huge file size if you want a good quality file to work with.

sigh...i miss when it was still wmv format, at least no double converting and such

Share this post


Link to post
Share on other sites

Really? I thought it was big because dootv is also flv while youtube is also flv that's why it fits LOL

Anyways yea the double converting and such is time consuming, back than with wmv it takes less than 5 mins, now its like 10-15 mins, errr depending on how big you save it too.

Share this post


Link to post
Share on other sites

if it's a .flv file you don't have to convert it, right? you can just upload it. lol unless you have to put logo on it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

You don't have to convert it if the file is less than 15 mins lol but MOST of the times the file is over an hour and we have to cut it. If you cut it and save it as FLV, once upload onto youtube the sound do not sync for some freaken reason that I don't get, so I have to convert it into something else like MP4, MPEG, WMV etc that is not FLV. I've tried it all and the best result I've got is MPEG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ho shoot! HD :blink: i love anything HD. lol make my life easier and I can see people so clear they shine. *rll*:omg5:

If you have good internet, it doens't take that long to upload. It usually take me only like 20 minute to upload a very high quality video.

Edited by shampoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

they have this split avi video, it only takes second to do it. When I used it to split those Korean hq video, it was very fast. lol But I don't do it anymore.

I think if you want to put your logo on it, it's better to do it in virtualdub because they are fast then you just use a split program to split it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'll check into that...never used virtualdub before. I dunno if I wanna load lakorns tho since there are some many out there. Maybe I'll do talk shows and concerts...and even put in subs too aaha...I dunno...just brainstorming rite now. I might not do anything at all by morning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink: hahah yeah if someone give me like a clip to translate, I'll do it but I won't find it myself.

I kind of miss translating and doing sub. :omg5:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Connect to Admin

Email: spicyforumofficial@gmail.com
×
×
  • Create New...